فواید کوددهی محصولات کشاورزی

فواید کوددهی محصولات کشاورزی

یک سوم زمین های جهان، زیر کشت محصولات متنوع هستند. به همین دلیل، صنعت کشاورزی برای تمامی انسانها اهمیت زیادی دارد. به نوعی، همه انسان ها ذی نفع هستند. کشاورزی پایدار، یکی از دغدغه های اصلی کلیه کشاورزان می باشد.

یکی از مراحل کشاورزی پربازده، کود دادن به موقع و اصولی است. در این مقاله از سایت کیمیا کاران، به فواید کوددهی محصولات می پردازیم.

 

محصولات کشاورزی، تضمین کننده زندگی انسان ها هستند

تقریبا نیمی از غذایی که می خوریم، به کمک کودهای معدنی تولید شده است. مواد مغذی مورد رشد  و پربازده شدن گیاهان را فراهم می کنند. بدین ترتیب محصولات برای تمام مردم فراهم می شود.

 

به کمک کودها، گیاهان به آسانی می توانند در محیط های کم آب رشد کنند.

 

طی تحقیقات انجام شده، گیاهانی که سالم هستند، در برابر تنش های آب و هوایی بسیار مقاوم تر هستند. با استفاده از کود ها، می توانید گیاهان خود را مقاوم سازید. این موضوع، مخصوصا برای کشاورزانی مهم است که برای جبران اتفاقات بد آب‌و‌هوایی در فصول بد، بایستی به فکر افزایش بهره وری در فصول خوب سال باشند.

جالب است بدانید، بعضی از کودهای انحلال‌پذیر را با آب می توان ترکیب کرد. این کار کمک می کند،  مواد مورد نیاز رشد گیاهان به راحتی تامین شود. این روش، به کودآبیاری معروف است. برای مناطق خشک و نیمه خشک، بسیار مناسب است.

 

اگر به اطلاعات بیشتری راجع به کودهای شیمیایی نیاز دارید، با مقالات بعدی از سایت ما همراه باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.